2013. július 10., szerda

Pizzatekercs

Sziasztok!

Mára egy receptet hoztam, szombaton nagyon belendültem a konyhában, húslevest csináltam, brassóit, meg még pizzatekercset is, ez utóbbiról lesz szó most.
Nagyon egyszerű, ízletes és laktató, és nem egy egetrengető kiadás.

Hozzávalók a tésztához:
- 50 dkg liszt
- 3 dkg élesztő
- 1 db tojás
- 1 kávéskanál cukor
- 2 teáskanál só
- 300 ml tej
- 80 ml olaj

A recept így írja, én porélesztőt szoktam használni, azt nem kell felfuttatni, de egyébként egy sima keltészta recept végül is, a hozzávalókat összekeverjük, átgyúrjuk, tiszta konyharuhával letakarjuk és egy órán át állni hagyjuk.

A töltelék annyira variálható, én most paradicsomos mártást készítettem, de lehet fokhagymás, tejfölös, stb szószt is készíteni rá, és a feltéttel is lehet variálni, én sonkát és sajtot tettem most bele, de akár kukoricát, kolbászt, szalonnát, borsót, bármit lehet, ízlés szerint.
A tésztát, miután rákerült a szósz és a töltelék, felgöngyöljük, majd vagy egyben vagy felcsíkozva (én utóbbit választottam) kilisztezett tepsibe tesszük, előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

Az enyém ilyen lett:

Majdnem négy tepsinyi adag volt, másnapra maradt kb 6 szem, szóval elég jól sikerülhetett. :]

Ti szoktatok ilyesmi sós sütiket csinálni?
Ha igen, mi a kedvenc receptetek? Ha nem, fogtok?


Köszönöm a figyelmet, szép estét!

29 megjegyzés:

  1. Ajj a pizzaszószos dolgok a kedvenceim (: én ha valami nagyon egyszerűt akarok, a jól bevált leveles tésztát választom, házi pizzaszósszal megkenem, megszórom reszelt sajttal és hasonló módon kisütöm. Nah most meg is kívántam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Basszus az ilyeneket tényleg nem este kéne kitenni, most nagyon nagyon éhes lettem.. :DD

      Törlés
    2. Bocsánaat :(
      Én is így vagyok vele, hogy mindenből lehet pizzásat csinálni, és tutira finom :D

      Törlés
  2. jajj, dejó! na, lehet ezt ki fogom próbálni! :) még egy meggyes piskóta recept is van a tarsolyomban, de hát egy személyre sütni nem olyan nagy élvezet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj ne is mondd, én is most itt élvezkedek, hogy itt van kicsit nővérem meg a lánya, és nem csak magamra kell sütni főzni. :]

      Törlés
  3. összefutott a nyál a számban! :-)

    VálaszTörlés
  4. úhhh. elő kell ásnom a virslis kiflit is

    VálaszTörlés
  5. Hú, ezt én is mindenképp kipróbálom. ;) Nagyon odavagyok a pizzás dolgokért. Egyszerű és finom. :)

    VálaszTörlés
  6. Imádom a pizzakrémes dolgokat, szóval most azonnal kérek egy tepsivel lécci-lécci!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Hm... ez finom!!! Na, megint éhes lettem. :)
    Szoktam ilyet csinálni, csak hamar elfogy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi :P
      Hát igen, ez az átka ennek :D

      Törlés
  8. Éjfél után ilyen posztot olvasni, jaj :((( :D Nagyon jól néznek ki, simán megennék párat most belőle :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajajaj, bocsii, ígérem, legközelebb figyelek, hogy ne későn tegyek ki ilyeneket :$

      Törlés
  9. Éhes lettem. Vágyom egy pizzára :D ... kipróbálom majd :)

    VálaszTörlés
  10. Hmmm...ez nagyon fincsinek néz ki. Én is imádok mindent ami pizzás, Fornettiből csak azt vagyok hajlandó venni :D

    VálaszTörlés
  11. Nagyon fincsinek néz ki. :D És pizzás kifliket szoktam sütni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt is szoktam, így belegondolva ezek a pizzás tészták minden formátumban és alakban ízletesek :]

      Törlés
  12. uh..na ez durva :D éhes lettem kicsit pedig nemrég vacsiztam.
    mi tejfölös curry s alappal csináljuk a pizzát kipróbálom azzal milyen :)
    (ha érdekel az alap, akkor annyi hogy olívaolaj, bele a curry, kis bors, elkeverem, és kanalanként hozzárakom a tejfölt, és kanalanként keverem hozzá habverővel, így nem csomósodik)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úúú, az is de jól hangzik, egyszer azt is ki kell próbáljam :]

      Törlés
  13. Köszi, itt a vége a diétának! :D Aki ilyen jópofákat készít, nehéz lehet mellette diétázni remélem tudod! :P

    VálaszTörlés
  14. Válaszok
    1. Igazán nincs mit, remélem ízlett is :P

      Törlés