2013. május 24., péntek

Pénteki Kedvencek - Veronika Meg Akar Halni

Sziasztok!

A héten elolvastam a címben említett Paulo Coelho könyvet. Mostanában nagyon "divatos" az író könyveit olvasni, én nem emiatt kezdtem el olvasni őket, hanem az elsőt imádtam, és azóta is töretlen a dolog, minden eddig olvasott könyve tetszett és szerettem, és valahogy mindig "jókor" olvastam őket, úgy értem passzolt a hangulatomhoz az adott könyv. Szerencsére most sem volt másként.


A címből egyértelmű már, hogy mi a sztori fő szála, egy lány, Veronika véget akar vetni az életlének, ezért öngyilkosságot követ el, de végül nem hal meg, egy elmegyógyintézetben tér magához, ahol kiderül, hogy egy hétig feküdt kómában, élet és halál között, végül azt mondja az orvos, hogy kb. egy hete van hátra az életből. Veronika nem azért akart meghalni, mert beteg volt, vagy depressziós vagy bármi szomorúsága lett volna, éppen ellenkezőleg, mert unta az egyforma napokat, a rutint. Az őrültek eleinte megrémítik kissé, aztán kezdi levetni a "normál" élet béklyóit magáról, mint a félelem, hogy mások mit gondolnak róla, a megfelelni vágyás csak azért, hogy nehogy rossznak gondolják, stb.
Erről az egy hétről szól a történet végül is, amit az őrültek közt tölt, és teljesen átértékelődik a szemlélete, az élethez való hozzáállása, ebben a pár napban boldog akar lenni, őrültségeket csinálni, olyan dolgokat tenni, amiket hétköznapi emberként sosem mert meglépni.

A többit nem is írom le inkább, nem akarom lelőni a poént, akinek megjött a kedve hozzá, annak csak ajánlani tudom, nagyon tetszett ez a könyv (is), és tuti el fogom még legalább egyszer olvasni.

Ti ismeritek a könyvet? Ha igen, tetszett? Ha nem, felkeltette az érdeklődéseteket?

Köszönöm a figyelmet, szép napot, kellemes hétvégét!

33 megjegyzés:

  1. Én még régen olvastam el, de egyszerűen imádtam, nem is tudom mennyi idő alatt fejeztem be, de nem volt több 2-3 napnál, annyira magával vitt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is 2-3 nap alatt kiolvastam, ami azért annyira nem vall rám :]

      Törlés
  2. Hű én nagyon szeretem, már többször is olvastam és a filmet is már számtalanszor megnéztem, szerintem az is jól sikerült. Ez volt az első könyv még régen, amit leemeltem a könyvesbolt polcáról és megleptem magam vele, és milyen jól tettem, akkoriban pontosan erre volt szükségem, hasonlóan mint neked, nekem is pont a hangulatomhoz passzoló könyvek kerülnek a kezembe. Aki kicsit "mélyebben van", annak különösen ajánlom én is :) Egyébként számomra kissé komikus, hogy régebben, mikor az író nem volt ennyire ismert, mint most, mégis sokan olvasták őt, szerették, nem volt ekkora ellentábor. Mára már cikinek titulálják azt, aki olvassa vagy esetleg idéz tőle, gyanítom aki így vélekedik róla még egy könyvét sem vette a kezébe és olvasta el, persze biztosan vannak még Coelho történeteinél is sokatmondóbbak és érdekesebbek, de rossznak én egyáltalán nem mondanám, segítenek, elgondolkodtatnak és sokat hozzátehetnek az ember életszemléletéhez. Sajnálom, hogy emiatt sokan felé sem néznek, mert "á az ő idézeteivel van tele facebook, jaj de gagyi", biztos nem veszem meg. Számomra inkább ez, mint Lakatos Levente xy műve :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. .erdekes amit irtal...hogy ellentabor, meg ciki...
      en regebben talan az osszes Coelho konyvet kiolvastam, nagyon szerettem oket, most meg ciki lenne olvasni?? hogy mik vannak :)

      Törlés
    2. Én is túl vagyok már jó pár művén és szerettem mindet. Mikor mondtam mit olvasok, kb. kinevettek, hogy "most komolyan Coelhot? már te is? azt hittem te nem vagy ilyen", már-már szégyelltem magam, hogy na ne, most komoly? :D. Bár lehet nem kimondottan a szerző ellen irányul, hanem amilyen nagy sikere lett, elkezdte olvasni mindenki és elárasztani az idézeteivel a netet, és a "kommersz" dolgokat, meg akiknek tetszik esetleg, szokás kicikizni, hogy birka vagy és beálltál a sorba. Vicces, de tényleg létezik ilyen :D bár én ugyan úgy szeretem és olvasom.

      Törlés
    3. Annyira örülök, hogy van még, aki így látja, most hogy mondtad, hogy van film is, meg is akarom nézni. Egyébként tényleg nem tudom hogy csináltam, én lényegében "miatta" szerettem meg az olvasást, ez volt az a könyve, amit nem engedett elolvasni a nővérem, hogy biztosan megutálnám az olvasást, de most úgy látszik tényleg "jó" rá az idő. Amúgy régen én a Harry Potterrel meg a Gyűrűk Urával voltam így, hogy csak azért nem néztem, mert mindenki más odavolt érte, nem utáltam, csak nem akartam beállni a sorba, de amikor elolvastam az első könyvét, nem volt ennyire ismert, és 1-2 könyv kivételével már mindet elolvastam, és elgondolkodtató, hogy talán nem véletlenül ekkora a sikere... :]

      Törlés
  3. Coelho műveit nagyon szeretem, a kedvencem a Brida és a Salemi boszorkány . :)
    Ezt még nem olvastam,de kíváncsivá tettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Salemi Boszorkányt még nem olvastam, csak a Bortobelloi Boszorkányt, sőt nem is tudtam, hogy Salemi Boszorkányt is írt :O
      Nálam ez is nagyon bejött, meg a Zahír, bár azt is akkor olvastam, amikor szükség volt rá :]

      Törlés
    2. Hm, most utána is néztem gyorsan, Portobelloi Boszorkányt találtam csak.

      Törlés
  4. Én eddig még csak a filmet láttam, de azt nagyon szerettem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor szerintem érdemes elolvasnod is, én annyira beleéltem magam, és olyan okos dolgok vannak benne. :]

      Törlés
  5. Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek, kíváncsivá tettél! Felvettem a "nyári szabadság alatt tervezem" listámba. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon, nagyon szeretem ezt a könyvet, szerintem mindenkinek el kellene olvasnia életében egyszer. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze ez is olyan szerintem, hogy ha nem is váltja meg az ember életét, legalább aki olvassa, a 99%-ot elgondolkodtatja, és hát ki tudja, hátha jobb lesz utána. :]

      Törlés
  7. Ezt régebben kivettem a könyvtárból, el is olvastam a feléig, tetszett, szóval nem értem miért nem olvastam végig. Legközelebb tuti, hogy megint kiveszem és elolvasom végig. :) Most a könyvesboltban egy másik könyvét nézegettem, A Piedra folyó partján ültem és sírtam a címe, azt olvastad esetleg? :) Mi róla a véleményed ha igen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, olvastam azt is, és imádtam, szerintem mindenképpen érdemes azt is elolvasni :]

      Törlés
  8. Én is írtam róla egy rövid szösszenetet, amit nem másolnék be ide. Viszont bemásolom a linket.
    Ha van kedved, akkor nézz be hozzám!

    Szép napot!

    Link:
    http://tipegozombi.blogspot.hu/2012/09/paulo-coelho-veronika-meg-akar-halni.html

    VálaszTörlés
  9. Nekem van egy listám, még a nagyon szeretett magyar tanárnőm írta, amikor a nagy könyv volt, a 10 kedvenc magyar és külföldi könyve szerepel rajta.Ez az én olvasási bakancslistám, amin ez a könyv is megtalálható, és már túl is vagyok rajta. Hát, vegyesek az érzéseim. A történet zseniális volt, a megvalósítás meg olyan szájbarágósnak tűnt. Lehet, hogy csak azért, mert magyarul olvastam...azért nem volt rossz, de az én kedvenc könyveim listára nem került fel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a hangulat miatt "kellett" is ez a kicsit szájbarágós dolog :]

      Törlés
  10. Még nem olvastam ezt a könyvet, de érdekesnek tűnik. A Zahírt és a Tizenegy percet olvastam Coelhotól, mindkettő nagyon magával ragadott. És most eszembe jutott, hogy az utóbbi még mindig barátnőmnél van (3 éve minimum), lassan vissza kellene kérnem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Zahírt is imádtam :]
      Hát akkor épp ideje visszakérni :P

      Törlés
  11. Nekem felkeltette az érdeklődésemet ez a könyv!Szívesen elolvasnám!

    VálaszTörlés
  12. Rémlik mintha rápillantottam volna már párszor, de közelebbi kapcsolatba sose kerültünk. Viszont ha ilyen jó akkor mindenképp el fogom olvasni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon helyes, én ma a filmet is meg akarom nézni :]

      Törlés
  13. Szupi könyvajánlót írtál. Rávetem magam a témára:)

    VálaszTörlés
  14. szerettem ezt e könyvet, de tőle a Piedra folyó partján ültem és sírtam a kedvenc:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy igazán nem is tudnék kedvencet mondani, mert mondom, mindig pont jókor olvastam a passzoló könyvet :]

      Törlés
  15. Én is olvastam még régebben, és tetszett...talán újra kéne olvasnom, mert elég rég volt, mint ahogy a Piedra folyó partján ültem és sírtam-ot is....most a Bridát kaptam meg...kíváncsi vagyok rá :)

    VálaszTörlés