2013. március 15., péntek

Pénteki kedvencek - A Márai-véletlen

Sziasztok!

Sok idő után végre nem csak képeket hozok, remélem nem bánjátok azért, hanem egy könyvről írok most, ami eléggé megtetszett.




Kb négy éve állt a polcomon szegényke, érintetlenül, többször is végigfutottam a hátulját, de sosem vitt rá a lélek, hogy elolvassam, aztán februárban jobb híján lekaptam a polcról. Már az elején megtetszett, de aztán meg alig bírtam letenni a kezemből, még a buszon is ezt olvastam.

Nem szerepel benne konkrét szereplőként Márai, de mondhatni, az egész történettel összefüggésben van a munkássága. Egy fiatal nő a főszereplő, akit az elején megismerhetünk, aztán pedig a kálváriáját is megismerhetjük, melyben minden mindennel és szinte mindenki mindenkivel összefüggésben van, van benne szerelmes rész, krimis, hátborzongató is, és néha kiszámítható, de többnyire inkább érdekes fordulatok is. Ami még tetszik benne, az pont az, amit hiányoltam is kicsit, de végül úgy érzem, jobb is így, az a befejezése, nem volt az, hogy és éltek boldogan míg meg nem haltak, vagy hogy X év múlva mi van, hanem a sztori végének időpontja lett a könyv vége is. Így maradt nyitott kapu, mégis maga a történet befejezettnek tekinthető.

Így utólag kissé bánom is, hogy ezelőtt sosem olvastam, de szerencsére olyan könyv, amit érdemes 2-3 alkalommal elolvasni, hogy az ember tisztán átlássa az egészet, így még biztosan a kezem ügyébe akad a következő pár évben.
Többet nagyon nem mondanék, a konkrét történésekbe nem akarok belemenni, mert azzal lelőném az egészet, de szerintem mindenképpen érdemes elolvasni. (Persze ez is ízlés kérdése, ki milyen könyveket szeret, aki a lányregényekért van oda, annak nem ajánlom nyilván. :] )

Ti ismeritek a könyvet? Ha igen, mi a véleményetek róla? Ha nem, felkeltette az érdeklődéseteket?

Köszönöm a figyelmet, szép napot!

2 megjegyzés:

  1. Igen, felkeltette az érdeklődésem :) Úgyis most nagy olvasási projektbe kezdtem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes, ajánlani tudom csak. Sajna eddig is több időm volt rá, mint akartam, most meg ugye még több lesz, szóval legalább művelődöm....

      Törlés