2012. december 20., csütörtök

Mézeskalács

Sziasztok!

Évek óta akartam mézeskalácsot sütni, de mindig elmaradt, idén meg már későn jutottam el odáig, de szerencsére találtam egy receptet ITT, ami nagyon egyszerű, és nem is kell pihentetni sem.

Hozzávalók:
- 1 kg finomliszt
- 3 kk szódabikarbóna
- 1 cs mézessütemény fűszerkeverék
- 30 dkg porcukor
- 30 dkg Rama
- 2,5 dl méz
- 3 tojás

Elkészítés:
A lisztet a szódabikarbónával, a fűszerkeverékkel és a porcukorral egy tálba szitáljuk. A margarinnal elmorzsoljuk, majd a mézzel és a tojásokkal összekeverjük és eldolgozzuk. 
Meglisztezett gyúrólapra borítjuk, 3 cipóra osztjuk. Egyesével 3 milliméter vékonyságúra kinyújtjuk, kiszúróval kiszaggatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk,előmelegített sütőben, 180 fokon megsütjük.

Díszíthetjük is cukormázzal (2 tojásfehérjéhez kb 30 dkg porcukor kell) vagy csokimázzal, díszítőgyöngyökkel, stb.

Így ma ezt csináltam meg, a receptet követtem, bár nem 3 mm vékonyra, hanem kb fél centisre nyújtottam a tésztát.
Díszíteni nem díszítettem, de isteni finomak és az 3. adagba tettem egy kis keserű kakaóport is, nagyon finom úgy is. :]

Íme az én verzióm:

Ti szoktatok mézeskalácsot csinálni? Az idén csináltatok? Melyik a legjobb, bevált receptetek?

Köszönöm a figyelmet, szép estét!

23 megjegyzés:

  1. Én akartam, de sajnos nem volt rá időm és helyem. :( (koli)
    Húú de megkívántam most. :) Nagyon jól néznek ki egytől egyig. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj :(
      Pedig gondolkoztam is, hogy kéne küldeni Neked, meg annak, akinek a DIY projekten belül küldök, de már az után álltam neki, hogy a csomagok kifutottak :(

      Törlés
    2. Aranyos vagy. ^.^

      Azért így monitoron keresztül is jól mutat. :)

      Törlés
  2. Tavaly nekiálltunk anyukámmal - előtte meg jól összevesztünk... - és a nagy békülésben minden alapanyagot összegyúrva elkészítettük a tésztát; éppen csak a mézeskalács fűszerkeveréket hagytuk ki belőle :D Szerencsére még időben feltűnt, hogy valahogy hiányzik az originál mézeskalács íz a tésztánkból és pótoltuk hiányosságainkat :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj, de még időben, az a jobbik eset .. :D

      Törlés
  3. Idén sajnos elmaradt :( . Majd jövőre! :) De még mindig keresem a tökéletes receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jó szerintem, ha még nem próbáltad, mindenképp tedd meg :]

      Törlés
  4. Anyukám süt idén is, szombaton a bátyáim gyerekeivel lesz megint díszítés :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na az jó, én van, amit nem szeretek másra bízni, nem azért mert "én jobban tudom", hanem mert tudom, hogy izgatottabb, lelkesebb vagyok, és szeretettel állok neki és finom is lesz, van aki meg muszájból megcsinálja és az olyan is lesz.. :(

      Törlés
  5. Cukik lettek! Pont ma sütöttem én is mézeskalácshoz hasonló sütit. De ez inkább keksz. fahéjas-narancsos és kókuszos-kakós készült belőle. =) Mézeskalácsot és sosem sütöttem... Az mindig kimaradt az életemből...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :]
      Úúhh, de jól hangzik, jöhetne egy recept :P

      Törlés
  6. Nálunk ez még mindig anyum reszortja, én eddig csak kétszer sütöttem, mikor mézeskalács házikót készítettem :D Karácsony előtti hétvégén szoktuk, úgyhogy múlthét végén már meg is sütöttük, de azóta sajnos el is fogyott :D Díszíteni nálunk már nem szokás, most például csak török mogyorót raktunk a közepére (a még nyers tésztába), nagyon finom. Jujj a karácsonyfánkon is szokott lenni mézeskalács, mint dísz, az már azt hiszem van vagy 20 éves :D
    (Mi amúgy nem fűszerkeveréket, hanem szegfűszeg port teszünk bele :)
    A tieid nagyon kis formásak lettek, látszik rajtuk, hogy milyen finom. Most megkívántam megint!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd, én is akarok házikót már régóta, de még sosem álltam neki, de jövőre kihívás elfogadva.. :D
      Hát ne tudd meg, ma vittem melóba, volt, aki még a receptet is elkérte.. :D

      Törlés
  7. Ez a recept jól hangzik, és ha Te azt mondod ez a legjobb, akkor lehet ezt kellene kipróbálnom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon egyszerű, és tényleg mára olyan volt a tésztája, mint másikoknak 1-1,5 hét után

      Törlés
  8. Nem vagyok nagy mézeskalácsos, inkább linzeres. Az lesz a hétvégén. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az is van és imádom, de eldugta tesóm :D

      Törlés
  9. Szoktunk és fogunk is! :) Fejből sajnos nem tudom, de nagyon jó receptünk van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért majd írd le, mindig vevő vagyok új receptekre :P

      Törlés
  10. vagy 6 éve kb már minden karácsonykor csinálunk. :)
    házikót is szoktunk, ebben az évben most kivételesen elmaradt :(
    viszont sütöttünk sok-sok "mézit". igaz, most nem tudtam segíteni nővéremnek a díszítésben, de megoldotta ő egyedül is. :)

    VálaszTörlés
  11. A házikót én szögletes háztartási kekszből szoktam, aztán megszórom porcukorral, és kész a téli kép :-)

    VálaszTörlés