2012. december 11., kedd

DIY inspirációk, ajándék ötletek saját kezűleg I. rész

Sziasztok!

Jó ideje gyűjtögetek már inspirációs képeket, és így december közepe felé még/már aktuálisnak gondolom, hogy a csináld magad dolgokat megnézegessem, megmutassam Nektek, hátha valaki ötletet tud meríteni ezekből.

Bevallom, karácsonykor sem tudok olyan hú de nagy ajándékokat venni, de mindig azt látom, hogy a saját kezem munkája után olyan öröm ül ki a másik arcára, hogy megnyugszom, hogy jobban örül, mint egy bonbonnak, vagy ilyesminek. Általában egyébként megbeszéljük, ki kitől mit kap, nem kell mindenkinek egy 2596. porfogó porcelánkutya, inkább a hasznosságra megyünk rá, vagy arra, hogy olcsón, könnyen elkészíthető, saját kezű munkát adjunk a másiknak. :]

Forrást sajna nem tudok megjelölni, mert általában ha látok egy ilyen képet, ami tetszik, automatikusan elmentem, nem könyvjelzők közé teszem, mert ott csak kallódna.

Masni anyagból:

Ez nagyon aranyos szerintem és teljesen jól variálható, bármilyen méretben, színnel, mintával meg lehet csinálni, akár gyűrűnek is meg lehet oldani, de papírból csinálhatunk a csomagolásra is díszt belőle. :]

Popmpom:

Ez konkrétan csomagolás díszítésére jó, nekem baromira tetszik, amilyen egyszerű, olyan szép, mutatós.

Lámpa csipeszekből:

Ez már inkább kettes pályás, de szerintem egy férfikéz segítségével könnyen kivitelezhető ez is. Hasznos is, és még jól is néz ki, és nem is egy nagy kiadás. :]

Függő váza:

Sosem voltam egy nagy virágos, de ezt így, ahogy bal alul néz ki a képen, simán elfogadnám a szobámba!

Virágok wc papír gurigákból:

Egyszerű, olcsó, kézenfekvő, mégsem hiszem, hogy sok embernek eszébe jutna, pedig tök jó. amúgy ezt is el tudom képzelni még pl piros, zöld, ezüst vagy arany (esetleg királykék) színben a karácsonyi doboz díszeként.

Karácsonyfa alakú dísz?

Ez sem nagy ördöngösség, még csak kézügyesség sem nagyon kell, mégis mutatós, ajándékba is lehet adni, vagy csak simán az otthoni fa ékének elkészíteni.

Kis doboz:

Ez jól jöhet pl ékszerekhez vagy kisebb kütyükhöz, ez nálam szerelem, nagyon tetszik, nem kell hozzá más, csak színes kartonpapír.

Karkötő sörpöckökből:

Ezt már jó pár helyen láttam,és tetszett is, de így, egy kis díszítéssel még inkább. Én tök örülnék egy ilyennek. :]

És egy másik variáció:


Gyűrűtartó:

Gumikesztyű+gipsz=gyűrűtartó. Zseniális! Ilyet akarok is majd csinálni! :]

Körsál pólóból:

Szintén egyszerű, de nagyszerű, régi, nem használt pólóból megoldható, de 4-500 Ft-ért lehet venni a kínaiban ilyen egyszínű pólókat, azok is tökéletesek erre a célra.

Rózsák újságpapírból:

Ez is annyira tetszik, és egyáltalán nem nehéz. :]

Szív gyűrű drótból:

Egyszer ilyet is szeretnék majd csinálni, ez is olyan egyszerű, mégis remek ajándék lehet lány ismerőseinknek, anyukánknak is. (persze ha szeretik a bizsut :] )

Gyűrű kanálból:

Csak azt tudom mondani, amit az előzőnél.. :]

Karácsonyi dekor PET palack aljából:

Pár üres palack, üvegfesték, és madzag. Ez szintén jó lehet karácsonyfadísznek is, vagy az ajándék mellé dísznek is jó, amit aztán később az ajándékozott felhasználhat a saját fáján.

Rózsacsokor falevélből:

Ez is zseniális, talán még találni szép leveleket, ha idén nem is, de jövőre mindenképp meg akarom csinálni!

Újabb karkötőötlet:

Nem tudom, ilyen kinek jutott eszébe, de le a kalappal! Sima, egyszerű fémkarika karkötő, karácsonyi gyöngydísz, és fonal. És milyen jól néz ki. Itt is végtelen a variációk száma, bármilyen színnel megoldható, bármilyen színhez társítva.

Ruhaakasztó létrából? Mért ne?!

Ez mondjuk nem egy tipikus ajándék, de én örülnék, ha párom ilyen kis házi megoldásokkal meglepne. :] Szerintem tök jól néz ki, és stílusosabb, mint egy szobainas.

Pingvinek villanykörtéből:

Nagyon édesek, szintén jó karácsonyfadísznek, dekorációnak, és az ajándék mellé kis kedvességnek is.

Mézeskalács dekoráció:

Szintén végtelen a lehetőségek tárháza, lehet koszorú, azon belül is rengeteg variáció van, de lehet akár mézeskalács házikó, vagy csak simán karácsonyfadísz. Magában vagy habbal díszítve, én idén mindenképp szeretnék legalább fadíszt csinálni belőle. Évek óta akarok mézeskalács házikót is, de még sosem mertem nekiállni...

Süti anyagból:

Egy pár már nem használt ruha, és ilyen remek dekorációkat csinálhatunk belőle. Én pl ilyennek is örülnék, mert imádom a muffinos, sütis dolgokat. :]

Csomós nyaklánc:

Bár ez talán inkább nyári, de lehet, hogy csak a színek miatt, pl. zöld-piros, piros-kék, piros-arany színekben jó lehet karácsonyi ajándéknak is. Költséghatékony, egyszerű, mutatós, kell ennél több? :]

A mai adag ennyi, de jövök majd még egy résszel, ami még egy ugyanekkora ötletadag lesz. Nagyon szeretek így babrálni - bár sokszor azt mondom, á, ehhez nekem nem lenne türelmem, de amikor valami nagyon pici, aprólékos dologgal elvagyok, mindig megnyugtatom magam, hogy de, menne. Szeretek saját kezűleg készített ajándékot adni, és kapni is.

Ti hogy álltok ezzel? Szerettek magatok készíteni ajándékot vagy inkább vesztek, esetleg ahogy a helyzet megkívánja? És kapni szerettek saját kezűleg csinált ajándékokat?

Köszönöm a figyelmet, remélem azért pár ember tud ebből inspirálódni, ha bármelyiket megcsináltátok vagy megcsináljátok ezek közül, mindenképp mutassátok meg nekünk, nagyon érdekel!

Szép napot!

26 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötleteket gyűjtöttél :)
    A lámpa nagyon tetszik, egy olyan szobában-lakásban, ahova illik stílusában, nagyon jól mutathat.
    A létrából ruhaakasztó is nagyon jó ötlet!
    A "gyűrűt kanálból"-hoz hasonlót láttam már meskán, csak ott villából karkötő, az is nagyon jól néz ki. http://meska.hu/ProductView/index/408556 vagy http://meska.hu/ProductView/index/554020 pl. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú, ezek is de jók, bár azért ezzel gondolom több a meló is :D

      Törlés
  2. Nagyon jó kis ötletek. Sokat láttam már belőlük, de volt jópár új is számomra. A kedvenceim a kanál gyűrű és a létra akasztó. :D A kanából gyűrűhöz hasonló a villából karkötőt, ami Vastag Csabának is van. :D
    De ahogy olvasom phienixet ő is pont ezeket emelte ki. :D

    VálaszTörlés
  3. Jó sok ötletes dolgot sikerült összegyűjtened. A Karácsonyfadíszt gyöngyből és szalagból nem olyan rég pont ki is próbáltam :) A gyűrűtartó pedig fantasztikus ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, főleg amilyen áron vannak mostanában az ékszertartók :S

      Törlés
  4. Lassan belevetem magam én is a kis "kreatív cuccok" mappámba, és összeszedem, amit karácsonyra lementettem, és elkészítem. :)
    Jó kis gyűjtemény, nagyját már ismertem, de akadt közte lementendő tip. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most valami még eszembe jutott magamtól, remélem lesz energiám még a héten kivitelezni :D

      Törlés
  5. Nagyon jó ötleteket gyűjtöttél!
    Amit talán még én is el tudnék készíteni a pompom,a rózsa újságból:)
    A masnis ötletért külön köszönet, mert az újonnan beszerzett táskámat valami ilyesmivel gondoltam feldobni!:)
    Pont most írtam róla:
    http://bizsumania.blogspot.hu/2012/12/retro-clutch-avagy-legujabb-turis.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú de jól néz ki, és jól is mutatna rajta egy masni :]

      Törlés
  6. Nagyon jók!
    Néhányat ismertem már, de pl a csipeszes lámpát nem, és nagyon tetszik! :-)
    No meg a létra - kár hogy nálunk nincs már rá hely

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz még lámpás a következőben :P
      A létrásat meg végül is kisebből is meg lehetne csinálni :]

      Törlés
  7. mennyi jó dolgot szedtél össze, sok kedvencem lett, de nem biztos, hogy én ezeket meg tudnám csinálni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogynem, egy kis türelem és ha a hozzávalók megvannak, szerintem simán menne! :]

      Törlés
  8. Mennyi szuper ötlet, nagyon tetszenek! :) Régen én is sokat kreatívkodtam, mostanában sajna kevesebb időm jut ár, de alig várom, hogy újra belecsapjak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg kíváncsian várom az alkotásaid! ;]

      Törlés
  9. Mostanában nagyon megszerettem a saját kezűleg készített dolgokat, és én is igyekszek olyat adni :) vagy ha nem én aki szépet tud azzal csináltattok :)
    Szerintem jó és szép dolgokat lehet saját kezűleg készíteni.
    Karkötő sörpöckökből mind a 2, a körsál gyűrű és a gipszes gyűrűtartót megcsinálom, és engedelmeddel lementettem a képeket!
    Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pöcköket már csak össze kéne gyűjteni nekem is, mindig lepattintottam régen, de mostanában leszoktam róla :]

      Törlés
  10. Sokat már ismertem, de akad itt új is, pl. a gumikesztyűs amilyen kézenfekvő (haha) olyannyira nem is jutott volna eszembe :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó volt :D
      Hát nekem sem jutott volna :P

      Törlés
  11. húú nagyon jó kis ötleteket hoztál. :P
    azt hiszem megcsinálok belőle 1-et 2-t. :)

    VálaszTörlés
  12. ezek nagyon jól jönnek most!! :)
    a kis dobozkát tuti, hogy megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
  13. Imádom őket! Párat le is mentettem. :D

    VálaszTörlés