2012. szeptember 23., vasárnap

Borsófőzelék

Sziasztok!

Csütörtökön megcsináltam életem első borsófőzelékét. Anyu mindig rántással csinálja, de én nem is akartam szórakozni vele, meg mivel általában úgy esszük, ezért a netről választottam egy receptet, INNEN.

Szóval a kiinduló pont ez a recept volt, de természetesen mint mindig, most sem pontosan így csináltam.
Egy csomag 600grammos mirelit borsót főztem meg, úgy, ahogyan a recept írja, épphogy ellepte a víz a borsót, tettem bele cukrot és sót. Amikor már nagyjából megfőtt a borsó, beleöntöttem a liszttel elkevert tejet, kevergettem, majd újraforrás után 5-6 percig alacsony lángon tovább főztem.

És igazándiból ennyi. :]

Szóval nem egy nagy ördöngösség, kb 25 perc alatt meg is volt.
Ez után felkarikázott sajtos virslit tettem olajba, megpirítottam, majd a tányérra szedett főzelékre tettem. (lehet a sima bevagdalt virslit is így csinálni, vagy fasírttal, bármi ilyennel tálalni.)

És íme, ilyen lett:

Nekem ízlett nagyon és egyáltalán nem nehéz elkészíteni szerintem.

Ti szeretitek a borsófőzeléket? Hogyan szoktátok elkészíteni?
Miket főztetek mostanában?

Köszönöm a figyelmet, szép napot, jó pihenést/szórakozást!

28 megjegyzés:

  1. Ez a kedvenc főzelékem, tükörtojással :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra is gondoltam, de akkor még nem volt itthon annyi tojás, majd legközelebb :]

      Törlés
  2. Imádom a borsófőzeléket, mi általában keményítővel készítjük egy kis tejjel :) . Hú de megkívántam:) .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Keményítővel? :O
      Azt hogyan? Én eddig csak ezt meg a rántásos receptet ismertem :$

      Törlés
    2. Hát a tejben elkeverek egy kis keményítőt, és ezt adom hozzá a borsóhoz ha megfőtt, ezzel sűrítem be! :)

      Törlés
  3. Imádom a borsót. De nálam általában nyer a lustaság, és csak olívaolajon dinsztelt borsó lesz kis sóval, borssal. :DD

    Nálam ezek a dinsztelt zöldségek (kelbimbó, borsó, brokkoli stb) mennek nagyon, paradicsommal. Paradicsom az mindenhez KELL. :D

    VálaszTörlés
  4. Én pont így szoktam csinálni:) Csak még egy kis pirospaprika megy bele meg vegeta. És általában tükörtojással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na a paprikára gondoltam én is, de nem mertem kockáztatni így elsőre :D

      Törlés
  5. semmilyen főzeléket nem vagyok hajlandó megenni a lencsén kívül, a borsót pedig alapból sem :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én alapból nem vagyok főzelékes, de a borsófőzeléket nagyon szeretem.

      Törlés
  6. Nagyon guszta! LEhet, hogy jövő héten én is csinálok egy adagot. Nekem a főzelékekkel mindig gondom van, nem sikerül normálisan a rántás. Vagy túl híg lesz, vagy megáll benne a kanál...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ezért csináltam én nem rántásost :P

      Törlés
    2. Ja, de azt kifelejtettem, hogy a tejfölös habarással is így állok. Nem az én műfajom a főzelék.

      Törlés
  7. Én is csípem a borsót, bár összességében a főzelékeket, kivéve a tököt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én a tököt csak nézni szeretem, esetleg faragni.. :D

      Törlés
  8. Nekem a borsófőzelék a mumus. Még sose sikerült, mindig leves marad. :D
    Úgyhogy kipróbálom majd a recepted, remélem összejön végre. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, majd szólj azért, milyen lett :P

      Törlés
  9. Borsófőzi :D Épp gondoltam rá, hogy kéne csinálnom. Úgy csinálom, hogy megpárolom a fagyasztott borsót, majd rá liszt, pohár tejföl, és víz, és összerottyantom :D Nyamiiii :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na még tejföllel sem próbáltam, de úgy is ki kell majd.. :P

      Törlés
    2. Mi csak úgy csináljuk, el sem tudom képzelni,hogy máshogy csináljam :D

      Törlés
  10. Imádom, a héten én is megcsinálom!!! Nagyon guszta lett =)

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szeretem a borsófőzeléket...anya is rántással szokta csinálni, de én jobban szeretem a habartat :) a krumpli főzelék is nagyon láv :) amúgy ketchupot csináltam tegnap :D

    http://chic-from-thrift.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na azt még sosem csináltam, csak tesóm szokott :]

      Törlés