2012. június 23., szombat

Mitől hullik a haj?

Sziasztok!

Ez most nem egy több órákig olvasható bejegyzés lesz, és mivel nem vagyok orvos, nem tudom megmondani én sem a vendégnek, hogy mi a konkrét oka a hajhullásának, de azért pér lehetséges alternatívát felhoznék, hogy Ti se essetek nagyon kétségbe első körben, ha nem muszáj.

Nem mennék most bele a haj felépítésébe, a hajváltásba és a többibe, viszont ha szeretnétek, jelezzétek, és ha van rá igény, nagyon szívesen írok majd ezekről is! (Tehát nem lustaság, csak nem tudom, ez a része mennyire érint, mennyire érdekel Titeket.)

Átlagosan napi 80-100 szál a normális, illetve hajmosásnál azért több hullik ki. Ha hirtelen kezd el nagyon hullani a hajunk, annak több oka is lehet, még egyszer mondom, én nem vagyok orvos, tehát ránézésre nem tudom megmondani, kinek mitől hullik a haja, csak a saját tapasztalataimat leírni.

Egyrészt lehet a nem megfelelő vegyszerek miatt, gondolok itt egy új samponra vagy bármilyen hajápolási, hajfixáló termékre, ami esetleg nem tetszik a fejbőrünknek, vagy akár a fekete hajfestékre. Nekem is volt fekete hajam, nagyon tetszett, de marékszám szedegethettem a hajszálakat az egész lakásban, így viszonylag gyorsan lemondtam róla, és utána ez alább is hagyott.

Menstruáció alatt is hullhat több haj, tehát ha csak azokon a napokon vesszük észre úgy, hogy a szokásosnál több hajunk hullik, szerintem semmi ok az aggodalomra.

Ami nagyon sokszor ludas volt már az én esetemben, illetve a közvetlen és nem annyira közvetlen környezetemben is, az pedig a stressz. Pótvizsga, érettségi, bármiféle vizsga, lelki bajok, szinte mindegyiknél megjelent a hajhullás probléma is. Ezek remélhetőleg csak átmeneti, pár hétig tartó gondok, és saját magamon azt tapasztaltam, hogy 1-2 héttel egy-egy vizsga vagy ilyesmi előtt már annyira idegeskedek (ki nem?..), hogy akkor ez meg is jelenik, egészen addig, amíg túl nem vagyok rajta. Onnantól pedig minden a régi. Tehát erre maximum azt javasolnám csak, hogy próbáljunk meg minél kevesebbet aggódni ilyenkor, ha pedig komolyabb a gond, mint egy vizsga, vagy új munkahely, stb, akkor próbáljuk megoldani a problémát, mert egyrészt a hajunknak is jobb lesz úgy, másrészt a kis lelkünknek is. :]

Aztán lehet még vitaminhiány is az oka, ez nemes egyszerűséggel egy vérvétellel kideríthető, általában a b12, illetve a vashiány a ludas szerintem ezekben az esetekben.

Lehet még a fogamzásgátló is a ludas, pontosabban annak elhagyása, illetve hormonzavar is. Ezekbe nem is szeretnék bővebben belemenni, mivel nem szakterületem, tapasztalatom hála a jó égnek nincsen, hülyeséget pedig nem szeretnék írni róla. (Annyival egészíteném ki, hogy terhesség, szülés, szoptatás esetét is ide venném)

Ezen kívül ami még most így hirtelen eszembe jutott, az az étkezés. Ez is nagyban befolyásolja a hajunk viselkedését, én szimplán annyit tudnék erre mondani, hogy hetente 1-1 csipsztől vagy csokitól stb-től nem fogsz megkopaszodni, de azért szerintem nem tesz jót mindennapi szinten a nagyon zsíros, egészségtelen kaja hosszú távon, sem az egészségünknek úgy amblokk, sem pedig a hajunknak.

Valamint szezonális hajhullásról is beszélhetünk, ez nagyjából másfél hónapig tart. Tavasszal a vitaminok és ásványi anyagok hiánya és a fényszegény napok okozhatják, míg ősszel emellett a nyáron vízben, napon eltöltött idő kártékony hatásai jönnek elő a hajunkon, ilyenkor kiszáradhat, és hatványozottan hullhat.

Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, ha még lesz valami, akkor kiegészítem, illetve szeretném, ha Ti is megírnátok a véleményeteket, tapasztalataitokat ezekkel kapcsolatban, mert szerencsére nekem az általam leírtak közül az első hármon kívül nem volt gondom.
Valamint akit érdekelne még ilyen hajas téma, akár a haj felépítése, a hajnövés ciklusai, stb, az írja meg nyugodtan akár ide, akár mailben.

Köszönöm szépen a figyelmet, kellemes hétvégét Mindenkinek, és vigyázzatok magatokra, a bőrötökre és a hajatokra is! :]

8 megjegyzés:

  1. Na nekem most ez épp aktuális, gondolom a "természetes" tavaszi hajhullás már nem aktuális így jóniusban, úgyhogy lövésem sincs mitől van most, persze szülés után volt, de az se rögtön és már nem is szoptattam és nem is rögtön az abbahagyása után kezdődött így nem is voltam benne biztos, hogy attól hullik-e. Az én fodrászom ajánlott egyet ami állítólag nagyon jó, nem tudom a nevét, fel volt írva, de se a DMbe, se a Rossmannba nem találtam, mire kiderült, hogy megszűnt :@
    Na ezek után vettem egy HerbaVita hajszeszt, ami hajhullásra van, nem is volt drága és kb 2 hét után el is mulasztotta. Most ismét azt használom már kb 1 hete és már látom, hogy kevesebb is hull.
    Persze amíg szőke voltam akkor is hullott, csak nem volt olyan feltűnő a szőke hajszál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, a hosszabb meg a sötétebb feltűnőbb.
      Ez a HerbaVita akkor jó lehet, arról még nem hallottam, de több ember mondta már, hogy valami hajszesztől csak jobban hullott... :(

      Törlés
  2. Nekem azóta szűnt meg a hajhullásom, mióta változtattam az étkezési szokásaimon, sportolok és jobban figyelek a vitaminpótlásra. A régi fodrászom mondta még anno, hogy a hajhullást belülről lehet, érdemes kezelni, konkrét "hajhullás elleni" sampon nem létezik. A hajat is belülről lehet a legjobban táplálni, és "ahogy bent, úgy kívül", szóval nagyon örülök,hogy ezt az oldalát is körbejártad. Sokan sajnos azt hiszik, elég megvenni egy jajjdeszuper "hajhullás elleni" sampont, és kész. De a hajhagymáknál is úgy van szerintem, hogy ha valami "hiányzik",azt belülről kell pótolni. Aztán jöhetnek kiegészítésként a samponok,hajszeszek.
    CrazyLime: nekem anno mondta a nőgyógyászom, hogy a terhesség alatt megvastagodik, dúsul a haj, de ahogy visszaállnak a hormonok a rendes kerékvágásba, sajnos ez a hajtöbblet is kihullik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, egyébként ami még utólag jutott eszembe, nekem mióta nem bolti, hanem "professzionális" festékkel van festve a hajam, azóta is jóval kevesebb hullik, meg az ilyeneken kívül tényleg nagyon fontos amit írtál te is, hogy ahogy bent, úgy kívül. Csak ugye sokan a csodákat várják sajna 1-1 szertől. (Pl a hajdúsító sampontól sem lesz több az ember haja, csak dúsabbnak tűnik)

      Törlés
    2. Nekem egyébként is nagyon dús a hajam, viszont nekem azt is mondták, hogy szülés után sötétül, ehhez képest az enyém picit világosabb lett :D
      Bár nálam terhesség alatt is, minden fordítva történt ...

      Törlés
    3. Fordítva vagy tán összerakva?! :D

      Törlés
  3. 1.5 éve mikor leszoktam a dohányzásról, akkor drasztikusan csökkent a hajhullásom is. Szinte alig-alig hullik a hajam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, az is hozzájárul valószínűleg a dologhoz...

      Törlés