2012. május 7., hétfő

Hajápolás V. - hajnövesztés ricinusolajjal

Sziasztok!

Nem titok senki előtt, hogy nagyon szeretnék hosszú (hosszabb) hajat, olyat, ami mell alá ér. A póthaj kilőve, alapból nem nőtt lassan a hajam, de a vége mindig elkopott. Aztán belemélyedtem a témába, elkezdtem sörélesztőt használni, valamelyest segített is a problémán, de kb. 2 és fél év után úgy voltam vele, hogy jó lenne valami mást is kipróbálni, így jött az Altapharma - Zink Plus kapszula helyette, aztán végül sok hezitálás után a ricinusolajos pakolás. Mindenhol nagyjából ugyanazt, de mégis egy picit mást olvastam, és ejnye bejnye, rossz voltam, 5-6 hét után már 2 hete nem kentem be a hajam, egyszerűen nem volt idegzetem hozzá, de ha teljesen rendbe jön a kezem, akkor mindenképp be fogom tartani rendesen. Szóval megvettem, 300 grammot kaptam 720 Ft-ért a gyógyszertárban (van ahol nem adnak csak úgy nagy mennyiséget). 

Ennyi elég szokott lenni az egész fejemre, a szemöldökömre és a pilláimra.

Aztán nekiálltam kísérletezgetni, ami nekem bejött:
- Kb. 1 a 3hoz arányban ricinusolaj + napraforgóolaj + 5-6 csepp citromos illóolaj

Ezeket egy hajfestőtálkában összekeverem, én erre a célra egy műanyag nyelű fésűt szoktam használni, amivel a későbbiekben a leválasztásokat is csinálom. Úgy szoktam csinálni, mint a hajfestést, tehát először a kontúrvonalat bekenem és utána leválasztásokkal csinálom sorról sorra, fültől fülig, majd hátul is. Erre egy kozmetikai vattapamacsot szoktam használni, és hajfestőkesztyűt, mert jópár megmaradt a dobozos festékek miatt. Csak amiatt használom a kesztyűt (mert amúgy utálom), hogy ne legyek már könyékig olajos, mert azt aztán pláne utálom... 
Az első alkalommal meg akartam halni, ahogy hozzáért a bőrömhöz a "trutymák", aztán idővel hozzászoktattam magam.
Amikor mindenhol olyan a fejbőröm, akkor körbetekerem alufóliával, hogy ne lássanak bele az agyamba az UFOk melegen tartsam, majd erre még jön egy törölköző.
Általában délután 2-től olyan 7-ig, fél8-ig, ha tehetem még több időt rajta hagyom, de 4-5 órát minimum.

Eleinte nagyon nem hittem a dologban, és leginkább a lemosástól féltem, na meg attól, hogy megint kétnaponta kell majd hajat mosni, zsírosodni fog, stb. De semmi gond nem lett, könnyen ki lehet mosni, és utána sem lesz zsírosabb. Olvastam valahol neten, hogy nagyon hullott a haja utána, így ez is eléggé aggasztott, de azt kell mondanom, kb. feleannyi hajam hullik mostanában, mint 1 éve. 

Serényen méregettem minden vasárnap a hajam, ugye le lett vágva 5 centi belőle, az 5 hét alatt 2 és fél centit nőtt, ennyit általában 2 hónap alatt szokott, szóval biztos, hogy hatásos. 
Olyat is olvastam, hogy megmikrózzák kicsit az olajat, én ezt nem teszem, úgy is próbáltam, de így könnyebb nekem.


Ti használtok ricinusolajat a hajatokra? Milyen praktikákat vettek be hajnövesztés céljából?

Köszönöm a figyelmet, kellemes, morcosságmentes hétfőt Minden kedves Olvasómnak!

13 megjegyzés:

  1. Csak pár alkalommal próbáltam. Az a helyzet koptatja a festett hajat. Lehet, hogy gyorsabban nő a haj tőle, de nem egy a nr1 :)
    A blogom a hajnövesztésről szól:
    http://jutahajatnoveszt.blogspot.com/

    Ha van kedved kukk be :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, ezt én is észrevettem, hogy hamarabb fakul a vörös hajam, de őszintén én nem bánom, mert így kicsit világosabb lett, és most pont olyan, mint amilyet szerettem volna.
      A blogodra meg fel is iratkoztam, lesz mit csemegézzek egy darabig azt hiszem. ;]

      Törlés
  2. én személy szerint nem használok :) viszont a barátnőmnek ajánlani fogom a posztot, ugyanis neki már meséltem a ricinusolajról és felkeltette az érdeklődését. Szóval tuti be fog nézni! ;)
    Ja, ricinusolajat minden gyógyszertárba lehet kapni? :O
    Az az UFO-s rész xDDDDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenhol van, de van ahol csak elég keveset adnak ki, szóval azért nem árt mondani, hogy milyen célból vesszük. :]

      Törlés
  3. Az ufos szövegen jót mosolyogtam :)
    Én is hasonló módon használom, bár mostanában egyre ritkábban sajnos :S Mondjuk én nem is hajnövesztés céljából, hanem mert sokkal puhább és fényesebb lesz a hajam tőle :) Szempillára és szemöldökre is használtam, de az én szemöldökömön már ez sem segít :') Nekem valami olyan csodaszer kellene ami dúsítja a hajat :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem meglepően szép lett tőle a szemöldököm, nem mondom, hogy úgy alapból szép, csak ahhoz képest, hogy eddig mennyire lyukas volt az eleje... Meg a jobb alsó pilláim feleakkorák voltak, mint bal oldalt, és ez nagyon idegesített, most már majdnem ugyanakkorák.
      Az UFOk ellen meg védekezni kell ;D

      Törlés
    2. Én voltam olyan hülye, hogy nagyon kitépkedtem aztán most nem nő vissza normálisan, egyenletesen :'/

      Törlés
  4. Az ufós nekem is tetszett :D
    Amúgy én nem használom a ricinusolajat. Azt hiszem enélkül is elég gyorsan nő a hajam, ami addig nem is zavart vagy nem tűnt fel, amíg újra nem lett rövid. Most kicsit dilemmázok, hogy legközelebb milyenre vágassam, mert így sajna nem 5-6 hét után kéne mennem, hanem 3-4, ami valljuk be, nem fér bele az időmbe. Visszanöveszteni így nyáron semmiképp sem lenne célszerű. Á, nincs ötletem, mi legyen a sörényemmel :D
    Neked meg sok sikert a további növesztéshez :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, rövid hajnál ez borzasztó, a hajmosónőnknek van olyan haja, hogy levágják és két hét múlva akkora már neki, mint másnak 5-6 hét után... Nagyon durva, azért irigylem kicsit, bár tudom, hogy neki nem jó, de nekem pont jól jönne :]
      Kicsit én is félek most a nyártól, mert utálom mikor beizzad, de nem akarok megint kétnaponta mosni, szóval kénytelen leszek valami köztes megoldást választani, és vagy felcsatolni vagy felgumizni, amit szintén nem nagyon szeretek magamon.. :S
      summer sucks :D

      Törlés
  5. Én is elkezdtem régebben használni, majd abba is hagytam. Egy ideje újra használom és nekem segített. Lehet nem nől hú de gyorsan a hajam, de szerintem jó hatással van rá. Én mondjuk olíva olajat és rozmaring olajat teszek hozzá és tűzön melegítem max 10 másodpercig. Mikróban állítólag elveszti a hatékonyságát.
    Szemöldökömet egyszer én is csúnyán elrontottam, azon segített hál' istennek. :D Szempilláim is manapság egy kicsit megnőttek tőle.
    De amúgy ez az egész emberfüggő.. valakinek beválik, valakinek nem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a szemöldöktéma úgy látom, szinte mindenki életében egyszer előfordul, hogy elrontja. :D
      Nekem alapból hiányos volt, így már nem volt mit elrontani... :D

      Törlés
  6. "meg akartam halni, ahogy hozzáért a bőrömhöz a "trutymák"," - ugye - ugye, na erről beszéltem, nálam ez alapból kilőve én konkrétan belehalnék :DDD Olajat a fejemre? Isten őrizzen ettől engem. A TVbe szokták mutatni, hogy a csaj homlokára öntenek vmi olajat, asszem ez valami rituális gyógyítás ( xD ), de ááááá el kell kapcsoljak, nézni se bírom :D

    Na de a lényeg, nekem nem kell hajnövesztő, szerencsére elég gyorsan nő a hajam, mondjuk most spec nőhetne még gyorsabba, mert rövidből növesztem hosszúra (már megint megbolondultam),és most az az utálatos állapot van, hogy rövidnek hosszú, de hosszúnak rövid, borzalmas :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én alapból, ahogy a kezemre került, meg a szemöldökömre, a hajamnál utána egész jól viseltem, talán mert nem láttam, meg nem éreztem :D

      Nekem sem nő túl lassan, de egy idő után mindig elkopik az, ami nő... mármint cm-ben az a hossz a végéből.. :( Szerencsére csak egyszer volt rövid hajam, de megnöveszteni szenvedés, mikor sehogy sem áll már, mert tényleg így van, ahogy írtad, hogy se hosszú, se rövid. Olyankor a legjobb elfeküdni :D

      Törlés