2012. április 9., hétfő

Hajmosás, hajszárítás -hogyan?

Sziasztok!

Szeretném leírni a hajmosásom és szárításom menetét, most sampontól és mindentől függetlenül, terméknevek nélkül, annyit elárulok elöljáróban, hogy már egy ideje szilikonmentes sampont használok, aki olvas, ezt tudja is, de ennek is szeretnék egy külön bejegyzést szentelni. Tehát ez most nem a mivel, hanem a hogyan kérdésre ad választ.

Itt, az elején leszögezném, ez nem egy szentírás, nem kötelező betartani, csupán szeretnék pár dolgot megosztani Veletek, mivel több helyen is láttam, hogy nincs tisztában bizonyos dolgokkal mindenki, és nem okoskodni szeretnék, csak segíteni azoknak, akiket érdekel ez, de esetleg nem kapott még rá választ.

Általában úgy mosok hajat, hogy fürdés közben, valamiért így könnyebb, kényelmesebb nekem, és ki is élvezhetem a lubickolást, nekem a fürdés olyan kis relax. :]

Tehát bevizezem a hajam, és annyi sampont viszek fel a tenyeremből a hajamra, amennyi pont elég, nem túl sok és nem is túl kevés, először kb fél-egy percig mosom a hajamat, illetve konkrétan a hajam tövét, majd ezt leöblítem, és a második mosásnál kb 3-4 percig mosom át az egész hajamat a samponnal. 
Egy pár percig még rajta szoktam hagyni a sampont, majd lemosom, és kevés balzsamot teszek a hajvégeimre, a kezemmel fésülő mozdulatokkal minél jobban eloszlatom a hajhosszon, és csak a maradékot húzom végig a hajam többi részén, nagyon kevés ideig, 1-2 percig rajta hagyom, majd leöblítem a balzsamot.
Alaposan kiöblítem, addig amíg nem lesz tiszta, vegyszermentes, először meleg vízzel öblítem az egészet, majd langyossal, szintén az egészet, és végül hideggel kb. azt a részt, ami megmarad copfba fogva (fejjel lefelé).

Ezek után kinyomom a hajamból a vizet, soha NEM CSAVAROM!, mindig "összepréselő" mozdulatokkal nyomom ki belőle, majd törölközőbe csavarom.
Kb. 10-15 percig teszek-veszek a törcsivel a fejemen, míg inkább nedvesnek mondható, mint vizesnek, majd a törölközőt leveszem és a száraz felével felitatom az esetlegesen maradt felesleges vizet.

Végül pedig megszárítom, először úgy ahogy van, minden fésülés nélkül lehajolok, átfújom kicsit a szárítóval a hosszát, aztán amikor már fésülhető, lazán kifésülöm a vaddisznósörte hajkefével és még egy picit így fejjel lefelé szárítom. Amikor a hossza már majdnem száraznak mondható, akkor már rendesen (tehát nem fejjel lefelé) elkezdem a tövét is szárítani és közben még a hosszát is, közben néha fésülgetem.
Ami a legfontosabb hogy nem 5 centiről szárítom, hanem olyan messziről, amennyire csak engedi a kezem, és amikor szépen megszáradt majdnem 100%-ig, akkor hideg levegővel fújom át az egész hajat.

Szóval ez lenne az én kis hajápolási rutinom, mosás, balzsamozás után nem szoktam használni sem pakolást sem pedig kifésülő spray-t, habot, lakkot, semmit, amióta szilikonmentes sampont használok.
Egyébként pedig most már 4-5 naponta, de ha kibírom, inkább csak heti 1× mosok hajat, amit nagyon meg is hálált a kis szépség. :]

Ha bármit kihagytam volna, vagy kérdésetek vannak, nyugodtan tegyétek fel, legjobb tudásom és ismereteim, tapasztalataim szerint válaszolok rá, és mint mondtam, szeretnék egy külön bejegyzést szentelni a samponomnak és balzsamomnak, valamint most már rágyúrni azokra a hajas bejegyzésekre, amik agyban már megvannak, csak leírva nincsenek.

Köszönöm szépen a figyelmet, kellemes estét, jó éjszakát annak, aki még ma olvassa, aki pedig holnap, annak szép napot, és kitartás, hiszen egy nappal kevesebbet kell dolgoznunk! :]

28 megjegyzés:

  1. Én is fürdés közbe szokta, el nem tudom képzelni, hogy külön hajolgatva mossam :S, már attól is rosszul vagyok ha festéskor le kel mossam, közbe hajolgatnom kell. Én is 2 fázisba mosom a hajam, sok embert tudok akik nem. És én újabban öblítést nem igénylő balzsamot használok, de erről majd kifejtem a véleményem, a samponos - balzsamos bejegyzésednél. És nem szoktam szárítani, csak megigazítom, esetleg nagy fogú fésűvel kifésülöm és várok :), nagyon ritkán ha hirtelen kell menni valahova vagy időhiányba a végére marad, akkor persze szárítok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sok emberről tudok, aki csak egyszer mossa, ami engem nem zavar, de én el nem tudom képzelni.
      Én ha itthon festem, akkor is fürdés közben mosom le, illetve amíg lemosom csak "zuhany" aztán pancsi :D csak hogy ne legyen olyan minden
      A kiöblítést nem igénylőt életemben 1× használtam, soha többé, elég nagy pofáraesés volt, és mehettem el itthonról úgy, mint aki 6 hete nem mosott hajat...:D

      Törlés
    2. Én külön a kádba hajolva szoktam mosni :D Mert így egyrészt csak a végét tudom balzsamozni, másrészt hajolva kezdem el szárítani, és így kevésbé kócolódik a hajam, és egyszerűbb kifésülni :)
      A másik okom a külön mosásra, hogy utálom, ha a vizes bőrömön hajszál van. Így ez kizárva :D

      Törlés
    3. És azt is utálod, ha a hátad balzsamos lesz :P
      engem sosem zavart, mert úgyis lejön a vízzel ;]

      Törlés
    4. Egyébként én is fürdéssel zárom a festést :D, csak nagyjából lemosom a festéket, de az alatt a pár perc alatt is kiáll a lábam, de hogy egy egész hajmosást úgy álljak végig, ki van zárva :D, utána tuti valakinek ki kell hoznia, mert meg se tudnám mozdítani a lábam :/

      Törlés
    5. Na igen, meg a derekam is leszakad úgy :DD

      Törlés
    6. Részemről a rutin meg az évek :D
      Már nem fáj a derekam/térdem. És nem balzsamos a nyakam a hátam közepéig :D Ráadásul kevesebb a gubanc, könnyebb fésülni, és ez mindent megér nekem :DDD

      Törlés
    7. "mert megérdemled" :D (L'oreal)

      Törlés
  2. 4-5 naponta mosol már csak hajat?! Pedig pár bejegyzéssel ezelőtt még kb 2-3 napnál tartottál. Látványos különbség :)
    Nagyjából én is így szárítom, annyi különbséggel, hogy mikor már kiegyenesedek, és nem fejjel lefelé szárítom, akkor sűrűn fésülöm. Egyrészt így szép egyenes lesz, másrészt ha nem fésülöm, akkor tiszta oroszlán vagyok, és csak hajlakk/hajhab segít "fejet" varázsolni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem szerencsére alapból is elég egyenes, szóval ahogy pénteken láttál, az a sima mindenféle trükközés nélküli szárítás nekem :]
      Eleinte azért csúnya volt 3-4 nap után a hajam, de visszaállt, és ezt nagyon nagyon ajánlom mindenkinek, hogy inkább szenvedjen 3-4 hétig, vagy akár hónapig, kinek mennyi idő kell, és utána nem kell het 3× mosni ;]

      Törlés
    2. Szia! Nekem az lenne a kérdésem hogy akkor is lehet csökkenteni a zsírosodás mértékét, ha világ életemben ilyen volt a hajam? Tehát már ált. iskolás koromtól, ahogy vissza emlékszek( anya nem engedte, csak h heti 1x mossunk hajat, mert hogy ha többször, akkor majd még jobban zsírosodik...hát így is az volt, és örök trauma lesz hogy nem engedte mosni 2x:(. Gimis koromban már ment a heti2 mosás. Most már 27 vagyok, és évek óta natúr tiszta szilikon mentes samponokkal mosok hajat...hát a heti 3 kell:(, néha kihúzom kettővel plusz száraz sampon, ha nagyon nem bírok reggel felkelni és megmosni( amúgy hosszú is, mell alá ér már lassan, és egyébként egészséges, nem igazán törik, megfelelő a dússága is, soha nem festettem, sem színeztem, csak ez a hajtő zsírosodás a gondom..a vége se száraz.) Lehet ezen segíteni? Vagy fogjam a genetikára? Mindkét szülőmnek ilyen a haja...és a hugomnak is.

      Törlés
    3. Szia!

      Mindenkinek valamilyen típusú alapból a haja (ez olyan, mint hogy kék szemmel vagy szőke hajjal születünk), ezen nagyon nem lehet változtatni, maximum tényleg ezzel, hogy kihúzzuk heti 1 alkalomra a hajmosást, de 2-nél többször szerintem nem túl jó dolog - bárki bármit mond, tapasztalat, régen én is 2naponta mostam, a 2. nap végére már bezsírosodott, már "várta" a mosást, de amióta kicsit kitoltam, 3-4 napig teljesen vállalható, 5-6 nap után sem vállalhatatlan, csak zavar, ha már koszos pl. a tornázástól, így inkább megmosom. Szóval nagy részben genetika, de kicsit lehet vele csalni is. Milyen sampont használsz amúgy? Mert volt olyan szilikonmentes, amitől jobban zsírosodott a hajam, de olyan is, amikor a balzsam nem volt csak megfelelő, meg most éppen amit használok sampon+balzsam, azzal nagyon elégedett vagyok egyelőre :]

      Törlés
    4. Használtam sokáig baleás samponokat, aztán gliss kur-t is, elseve-t, egy ideje meg alterra alverde, inkább alverde. Utóbbiaktól lett jobb, könnyedebb, de 3. napra ráfér a mosás, annyit nem javított a zsírosodáson. Most elkezdtem én is tojássárgás-ricinusos pakolást, fejbőrre is, heti1x. Hátha. Te milyen sampont használsz?

      Törlés
    5. jah meg november óta nadler samponszappanal kísérletezek, de nem hoztam meg az áttörést :( Még nem adtam fel:) Lehet kell egy fél év is neki.

      Törlés
    6. Én most az Alterra Repair Shampoo-t használom a gránátalmás balzsammal, nekem így most eléggé szimpatikusak együtt, bár én azt szoktam mondani, hogy ha nem jön be elsőre egy sampon, használjuk el azért az első flakont, mert idő kell a hajnak is, hogy az új anyagokat befogadja, megszokja :]

      Törlés
  3. Én zuhanyzás közben mosok hajat, kád fölé hajolva hajat mosni annyira rossz...
    Nálam a negatív csúcs az volt, amikor 2 naponta mostam hajat, majd rászoktattam magam (és a hajam) a 3 napontára, most 4 naponta szoktam, de a 4. napon már szigorúan csak összefogva tudom hordani, és már nagyon látszik rajta, hogy mosni kéne. Próbálkoztam azzal, hogy átszoktassam magam a következő fokozatra, az 5 napontára, de ez csak nyáron működött, amikor nem jártam be annyit a városba. Nekem nagyon bezsírosítja a hajamat a szmog, a légszennyezés :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is a 2nap volt a megszokott, de gyűlöltem, annyi időm elvette, és csak zsírosabb és zsírosabb lett, főleg a frufrum, erre most vettem szárazsampont, de általában 2hetente használom 1×, szóval túlzásba nem viszem, vagy pedig elcsatolom a frufrum, amit nem szeretek :(

      Törlés
  4. Én azok közé tartozok, akik csak egyszer samponoznak. Én feleslegesnek tartom a második kört, az első is teljesen jól megtisztítja a hajam és a fejbőröm. Arcmosásnál sem tesz jót, ha agyonmossuk, elég egyszer öblíteni, mert nagyon kiszárad és túl sok faggyút fog termelni, szerintem a fejbőr is ilyen. Sőt én a balzsamot a fejtetőre is ráteszem, majd alaposan kiöblítem. Így hidratált is marad a fejbőröm is, hajam sem szárad ki, meg nem is kórosan zsíros. 2-3 naponta mosom, de ez csak az én heppem, lehet vállalható lenne később is, csak én nem tudnám elviselni ezt hogy kísérletezgessek vele meddig bírom zsíros hajjal. :S Inkább többször mosom, de kíméletesebben.

    Most kezdtem a ricinusos hajpakolást, természetesen utána azért én is 2x mosom meg. Így elsőre túlzásba is vittem a dörzsölést, mert rettenetesen féltem, hogy nem jön ki. :D De jelentem kijött. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig kétszer "kell" megmosni, nem agyonmosni, ezt így is tanultuk, bár én előtte is így csináltam, de hogy honnan tudtam, azt ne kérdezzétek ... :D
      Az első mosás (előmosás) a zsír egy részét leoldja, a második pedig már a tisztítás, de mondom, mindenki úgy mossa felőlem ahogyan akarja, csak felesleges 2naponta megmosni, szerintem az (meg a tapasztalataim alapján) többet árt, ha 2 naponta mossuk, mintha 4-5-6 naponta és 2 lépésben, egyáltalán nem szárad ki tőle a fejbőr és ugyanúgy hidratált marad, és hát azért nyilván nem körömmel az agyamig kaparom, hanem ujjbeggyel, masszírozó mozdulatokkal. :D

      Törlés
    2. Pont ezért tartom feleslegesnek a 2. tisztítást, ha az első is lehozza a zsírt meg a koszt. :D Ha érzem, hogy az első már bőven megtisztította, akkor nekem a 2. már agyonmosás lenne. Persze néha szoktam így is, de csak ha már katasztrófa a hajam, de akkor is a 2. már felületes mosás, meg nem is hagyom rajta hanem egyből leöblítem.

      Mindegy, én nem bírnám ki hogy ennyit várjak vele, aztán vagy alkalmazkodna, vagy nem, de ez is adottság, életmód, lakhely (városi szennyek) kérdése is. 2 naponta meg akkor mosom, ha "megjelenésem" van, de inkább 3-ig el tudom tolni, mondom nem vállalhatatlan, de én utálom.

      Törlés
    3. A zsír EGY RÉSZÉT leoldja. Elmondtam, hogy ez nem szentírás, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, felőlem naponta is moshatja bárki, nekem oly mindegy, elmondtam, hogy szimplán szeretném megosztani azt, ami nekem bevált, és amit én tapasztaltam hogy jó, avagy nem jó, és mivel az első mosás max. 1 perc, és csak a tövét szoktam, ezért nem is árt a 2. mosás, amikor főként a hosszát mosom, és csak kevesebb ideig a tövét.
      Függ sok mindentől, de ha nekem sikerült, bárki másnak is sikerülne, mert a mai napig azt vallom, hogy nem egészséges a két naponta való mosás. ÉN gondolom így, és senkit nem kérek, pláne nem kötelezek rá. Értettem, hogy te mit mondasz, meg el is fogadom, de ettől még én ezt tapasztaltam, ebből tudok véleményt alkotni.

      Törlés
    4. Jol van.. en is csak szimplan leirtam h sztem nem feltetlenul baj, ha a lathatatlan zsirt mar nem mossuk le, mivel az nem eszlelheto mar, de megis vedofunkciojat ellatja a bornek.

      En is elfogadom, de egyet nem ertek vele. Nekem meg ez valt be. De megint mondom h nem mindig mosom 2naponta.

      Törlés
    5. Nem azt mondtam, hogy te kétnaponta mosod, én ezt tanultam, ezt használom magamon is, a vendégeken is, az összes hajmosónő meg fodrász akit ismerek, azok is, és mivel be is vált, maradok ennél.
      Nem azt mondtam, hogy Te kétnaponta mosod, hanem hogy felőlem mindenki akkor meg annyiszor mossa, ahogyan akarja, segíteni szerettem volna annak, akinek esetleg ez még nem alakult ki, és kínlódik vele, de szeretne megoldást találni rá.

      Törlés
    6. Tudom, de en meg a szemelyes tapasztalataimat irom szinten. Meg azert mas egy hajmosono akihez nem hajmosasonkent jarunk, nyilvan neki jobban meg kell mosnia a vendeg hajat. En is sokminden olyat tanultam kormos suliban, ami nem egeszen ugy mukodik az eletben, de nyilvan kell egy egyezmenyes nezopont rola. Nekem ez otthon nem mukodik, ez is csak jobban zsirositana, ezert mosom egyszer nekem igy teljesen jo. Neked meg ugy.

      Törlés
    7. Értem, és el is mondtam, hogy elfogadom, ha te vagy bárki más nem így csinálja, fel is fogtam elsőre is, szóval itt befejeztem, mert már semmi értelme ugyanazt szajkózni, egyáltalán nm támadni akartalak, csak szimplán mindkét változatot kipróbáltam, ezért tudtam mindkettőről elmondani, melyik hogyan vált be és miért.

      Törlés
    8. En is mar mindent csinaltam a hajammal, es en is csak leirtam ervekkel h sztem NEKEM miert jo ugy ahogy. Egy masik szemszogbol. Ennyi. Ok h te is leirtad mar a postban is, de en meg a masik oldalt akartam bemutatni szinten tapasztalatok alapjan. Tankonyvekben sem mindig ugyanugy vannak a dolgok, sot borgyogyaszok is mondanak mindenfelet a temaban. Egyseges tokeletes hajmosasi rutin, ami mindenkinek bevalik nincs, ezert jo ha mindenki hozzaad vmit esetleg...

      Törlés
  5. én is zuhany közben mosok hajat. jelenleg kb. három naponta, kivéve hétvégén. szóval normál esetben megmosom vasárnap és szerdán. az utolsó napot én hajpánttal húzom ki, nekem az a mentőöv:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam az sajna nem bejövős, mert mióta szemüveges vagyok, minden hajpánt ütközik a szemüveg szárával, és ezért kb 5 percet bírok ki így.. :D
      marad a csatolás, amit szintén utálok a homlokom miatt, pedig amúgy tetszene :(
      De lehet,hogy csak az én hülyeségem, mert amúgy mindenki azt mondja jól áll :S

      Törlés