2012. április 17., kedd

Hajápolás IV. - Alterra sampon és balzsam

Sziasztok!

Már egy ideje érik ez a bejegyzés, de csak most szántam rá magam.
Itt is leszögezném, hogy Mindenkinek meg lehet, és legyen is a saját véleménye, én leírom az enyémet, ha gondoljátok, írjátok le a sajátotokat, szeretettel fogadom ezt, de nem áll szándékomban senkivel vitázni, hogy melyik módszer a jobb vagy rosszabb, nekem eddig ez jött be. 

Aninál olvastam először erről, hogy az szilikonmentes sampon, amin ez külön fel is van tüntetve, előtte halál nyugodtan használtam más samponokat, mondván, hogy nincs ráírva külön, hogy szilikont tartalmaz... Szóval pont fordítva hittem, mint van, na nem baj.

Az alterra termékek mellett tettem le a voksom, mivel az a legelérhetőbb, és arról jókat hallottam, árban sem vészes.

A papaya&bambusz dúsító sampont és a sárgabarack&búza balzsamot (fénytelen hajra) vettem meg.




Egész pontosan január 27-én vettem meg az első adagot, és 29-én mostam vele hajat.
Aninak ezt írtam az első mosás után:








És akkor most nézzük a véleményemet 2 és fél hónap után.

4-5 naponta, de ha tehetem hetente mosom meg a hajamat, az első két-három hétben nagyon beparáztam, ugyanis nagyon fura állaga volt a hajamnak vizesen, aztán kb 1 hónap után elkezdett 3-4 centis darabokban letörni a hajvégem, de nem 1-2 szálban, hanem mindenhol. 
Ebből jött az, hogy akkor 5 centi a hajvégemből szevasz, szia olló, és küszködés, hogy de basszus, én nem ezt vártam, főleg, hogy eddigre elmúlt a kezelhetetlen állapot vizesen.

Szóval itt jött az elkeseredés, ez 5-6 hete volt, de úgy vagyok vele, és ezt nem győzöm hangoztatni, hogy inkább kicsit rövidebb,de egészséges legyen a hajunk, mint hosszabb és ronda. (Ezt most nem fodrászként, hanem emberként mondom)



Mindezek ellenére, azt kell mondjam, nem bántam meg, hogy ebbe belekezdtem. Tisztában voltam vele, hogy "minden változás fájdalommal jár", így ez sem móka és kacagás lesz első körben, de bíztam benne, hogy megéri, és ezt jól tettem. Több helyen olvastam, hogy feladták, én őket sem ítélem el, csupán a saját tapasztalataimat osztom meg Veletek.

A hajvágás után nincs ilyen gondom, hogy darabokban törne a hajvégem, (maximum ha véletlen ráteszem a válltáskát, de ez meg nem a sampon hibája.. ) nem használok mellé semmilyen hajhabot, lakkot, spray-t, SEMMIT. (Kivételes eset, amikor nagy néha be van hullámosítva a hajam)

A hajmosás és szárítás menetét már leírtam, így mostam hajat mindennel, de eddig szinte minden terméktől viszketett kicsit a fejem, kibírható volt, de jobb az érzés, hogy ettől nem.
Nem is igazán kívánok most belemenni a samponok leírásába, aki nagyon bele akar mélyedni, Ani szépen összeszedte a hajápolási dolgokat az ő szemszögéből, itt megtaláljátok. Én inkább maradnék ennél a két terméknél, összehasonlítási alapom nincs, mivel ez az első szilikonmentes samponom-balzsamom. Előtte is töredezett a hajvégem, viszont ez mint mondtam, már elmúlt, nálam már ez nagyon pozitív dolog. A másik pedig, hogy nem igényel a hajam semmiféle hajformázót azóta, fogom magam, megszárítom és vaddisznósörte kefével fésülöm, és ENNYI. 
Teljesen jól bevált módszer ez így nekem, és jó, hogy nem kell 5 féle terméket a hajamra kenegetni még, nyilván szeretem, ha szép a hajam, de vasalni sem igazán kell már, mivel szép egyenes lesz, esetleg ha nagyon durván elfekszem, akkor szoktam, de ez olyan havonta 1× fordul elő.

Összegzés:

A sampon:
Ára: 650 Ft


Tartalma: 200 ml





Mit ígér?:
Dúsító hatást, lágy erőt, hajtőtől hajvégig tartó ápolást és a haj ellenálló képességének növelését.
A dúsítást eleinte annyira nem tapasztaltam, viszont így a régebbi fényképeimhez képest szerintem dúsabb a hajam.
Ezen kívül kevésbé zsírosodik a hajam, nem azt mondom, hogy kibírnám 2 hétig, gyakran 1 hétig is úgy tudom csak kihúzni, hogy mondjuk vasárnap este megmosom, még csütörtökig vállalható, aztán vagy száraz sampon (és másnap csak a frufrum megmosom, ahol befújtam)vagy elcsatolom a frufrum. Viszont még így is sokkal jobb, mintha 2 nap után szopottgombóc fejem lenne... Persze itt is elmondanám, ez kínkeserves áron lett meg, leszoktattam magam a 2naponta való mosásról, ami nem könnyű, de megéri.

Mennyire vagyok megelégedve vele?: 
Örülök, hogy kipróbáltam, és azt tudom mondani, hogy nagyon tetszik. Már újra megvásároltam és szeretném hosszú távon használni, mindenképpen azt tudom mondani, hogy akinek problémás a haja, egy (azaz több...) próbát megér a dolog!


A balzsam:

Ára: 800 Ft


Tartalma: 200 ml



Mit ígér?:
Ápolja és hidratája a hajat és a fejbőrt, könnyen fésülhetővé és csillogóvá teszi a hajat.
Első pár hétben a fésülés szenvedés volt, aztán teljesen jól kezelhetővé vált a hajam, nem szenvedtem vele. Gondolom a szilikonréteg kopása miatt volt olyan borzalom a helyzet. Fényt ad a hajnak? IGEN! De olyan szépet, hogy nem zsíros hatású, hanem az a szép frissen mosott haj fénye lesz.



Mennyire vagyok megelégedve vele?: 
Ugyanazt tudom mondani, mint a samponnál.

Összességében véve meg vagyok elégedve velük, csajok, aki most kezdi, ne adja fel!

Ui: Több helyen olvastam, hogy a festett szőke/szőkített hajat úgy ahogy van szétcseszi, és hogy inkább kevésbé igénybe vett hajra lehet jó, nem tudom, mivel szerencsére annyira nem volt szétesve a hajam, csak az utolsó 3-4 centi, de kérlek Titeket, írjátok meg, ha van valami ilyen tapasztalatotok, vagy a környezetetekben valakinek, hogy teljesen szétcseszte a haját bármiféle sampon!

Tudom, rengeteg lett a szöveg, ezért bocsánat, de nekem ez volt az a téma, amit eddig nem írtam meg ezért, mert tudtam, hogy nagyon sok a gondolatom és a mondanivalóm ezzel kapcsolatosan, félmunkát vagy több részre bontani pedig nem akartam, remélem nem volt azért annyira nehezen emészthető.
A másik ilyen "kibontakozós" téma pedig a ricinusolaj, de azzal legalább egy hetet szeretnék várni,hogy ezt megemészthessétek, feldolgozhassátok, túltegyétek magatokat rajta addig. 

Köszönöm szépen a figyelmet, annak aki pedig elejétől végéig elolvasta, külön köszönet. :]
Csodaszép napot kívánok Nektek, a hülye időjárással pedig próbáljatok nem törődni! ;]

26 megjegyzés:

  1. Mint már írtam az egyik bejegyzésednél, én Öblítés nélküli balzsamot használok az utóbbi időben. Tudom neked nem jött be.
    Teljesen véletlen jött a dolog, figyelmetlenségemben ezt rendeltem meg, egyébként egy Avonos termékről van szó!
    Én olyan vagyok, hogy ráz a hideg ha valami a hajamra cseppen, vagy kenődik. Libabőrös vagyok és a hideg ráz, ha valaki csak elmeséli, hogy poénból mézet vagy lekvárt kent valaki hajába, amíg aludt. Én nem bírnám, lehet bele is halnék :D
    És a másik dolog, hogy az én hajam teljesen kezelhetetlen balzsam nélkül, és ez sok-sok éve így van, még a "2 az 1" -ben samponok sem jók, anno volt a Dove-nak az első samponjai között "2 az 1"be, az jó volt.
    Szóval véletlen rendeltem meg és nagyon haragudtam is magamra, de úgy voltam vele kipróbálom. És nekem nagyon bejött, pont olyan lett tőle a hajam, amire mindig is vágytam! Hajmosás után nem voltam olyan, mint egy oroszlán és szép fényes volt a hajam. Azóta beleszerettem. :)
    Bocsi, hogy hosszú lett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond :]
      Én alapból is azt mondom, hogy jobb külön használni ezeket, mivel a lényege elvileg az lenne (legalábbis ezt tanultuk) hogy a pH értéket beállítsa a balzsam a sampon után, de persze ez mindenkinél más és más, és ezért is vagyok vele úgy, hogy ki kell próbálni (sajnos) elég sok dolgot, mire az ember rátalál a megfelelőre, akár sampon,balzsam, de arcápolás meg testápolás terén is. Pedig milyen jó is lenne, ha elsőre meglenne.. :P

      Törlés
    2. //Off
      Ezt a "belehalnék ha lekvár cseppenne a hajamra" szövegtől röhögőgörcsöt kaptam, ez nagyon aranyos :D :))

      Törlés
    3. :D, de tényleg, már a gondolat is rossz ...
      Anno amikor nyitott nálunk az Interspar, a kezdő csapatban voltam, pakoltuk be a Cola-kat a helyükre, persze a legszerencsétlenebb csajt kellett a létra tetejére állítani, leejtett egy zsugorral, Cola "szökőkút" volt, úgy elugrottam, hogy tuti első lettem volna a helyből távol ugrás versenyen. :D
      Kb 3 csepp ment a hajamra, tudtam, hogy az a cukros lé ott van a fejemen, kivágtam a hisztit, hogy hajat kell mossak mert nem bírom :D, egyébként pont előző este mostam hajat és amikor aznap is hozzákezdtem a párom tiszta hülyének nézett, hogy 3 csepp Cola miatt :S

      Törlés
    4. Nyugi, mindenkinek megvan a maga dilije szerintem ;]
      nem pont ilyen, de én egy darázs miatt képes lennék leszállni a buszról... ma is pont volt egy, és persze arra repkedett, ahol én ültem, átültem a másik ülésre, de kínszenvedés volt, míg leszálltam a buzról..

      Törlés
  2. Huhh, hát a kijelölt szöveget nem is méretezhetted volna kisebbre, kifolyt a szemem mire végigolvastam :D
    Amúgy jól összeszedett bejegyzés lett.
    Én is ezt használom jó pár hónapja :) Illetve már áttértem a gránátalmás változatára. Annak is isteni illata van. Teljesen meg vagyok elégedve velük, azt kapom amit ígérnek :) Megérte váltani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gránátalmás is mozgatta a kíváncsiságom, csak több helyen olvastam, hogy hamarabb zsírosodik tőle a haj :(
      Vagy nálad nem volt ilyen gond?

      Törlés
    2. Nem, sőt. Csökkent a heti hajmosások száma. De gondolom ez is egyénfüggő.

      Törlés
  3. A kijelölt szöveget nyugodtan printelheted tőlem, és képként csatolhatod, úgy könnyebb lesz olvasni ;)
    Nagyon örülök, hogy bejött a cucc, és köszönöm szépen a linkelést :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor korrigálom is és nagyon szívesen ;]

      Törlés
  4. Én a gránátalmás kombót használtam, azóta fényes, puha, és lágy esésű a hajam (de a blogon írtam róla bővebben :)).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na még a végén kipróbálom azt is :]

      Törlés
  5. En is a granatalmas samponnal kezdtem, plusz barackos balzsam. Nekem nem volt rosszabb elso mosasoknal, sot soha nem volt meg ilyen jo a hajam. :D ezekszerint akkor nem is volt eleve olyan rossz allapotban. :) imadom. :)

    Viszont a balzsam ha fogy, nektek is ilyen rohadt nehez kinyomni? :D

    Amugy kevesbe hullik ezektol a hajam, es mintha gyorsabban is none, es a hajvegeim sem tornek. Nem is ertem hogy valakinek ettol a balzsamtol hogy lehetseges hogy kocos marad, nekem szinte elolvad a hajam tole olyan sima. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja igen, ezt el is felejtettem írni, hogy még a hajváltási időszakban is sokkal kevesebb hullik ki, mint régebben, meg amúgy is. :]

      Törlés
  6. Ja és lassan elfogy a barackos balzsamom, nem tudom vegyek-e helyette gránátalmásat, lesz-e az is ennyire jó. Ani írta, hogy talán nem ennyire fényes tőle a haj, viszont pont ezt imádom benne. Amúgy ha az illatát nézzük egyértelmű győztes a gránátos. :D De nem ez a legfőbb szempont természetesen. :)

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Nekem nagyon hamar zsírosodik a hajam,és állandóan viszket a fejbőröm.Kipróbálnám ezt a sampont.Hol lehet megvenni,vagy csak rendelni lehet?Válaszotokat köszönöm.
    Mária

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Szerintem minden Rossmann üzletben megtalálható, az alján ott is van a Rossmann logó, és egyáltalán nem is vészes az ára. Azt tudom javasolni, amit már több helyen is írtam, bármilyen kellemetlen, inkább 1-1 nappal húzd tovább a hajmosást, csatold el vagy fogd össze, ha nagyon vészes, ha kevésbé, és csak a frufru kényesebb terület, elég a hajpánt esetleg. Remélem tudtam segíteni!

      Törlés
    2. Szia!
      Köszönöm,hogy ilyen hamar válaszoltál.Mindenképpen kifogom próbálni.

      Törlés
    3. Szia!
      Gránátalmás sampont és balzsamot vettem.Nagyon meg vagyok vele elégedve.Más samponoknál,már másnap zsíros hatású volt a hajam,de mióta ezzel mosom még 4 nappal a mosás után sem zsíros.
      Lenne egy kérdésem.Olvastam a szír szappanról,ezzel hajat is lehet mosni,érdekelne,hogy ismered-e,esetleg használtad is?

      Törlés
    4. Szia!
      Örülök, hogy bejött végül, a gránátalmásat még nem próbáltam, egyelőre elvagyok a barackossal, arról is írok majd, viszont a szír szappanról egyáltalán nem tudok semmit sajnos :(
      De esetleg Anit kérdezd meg (http://bankanita.blogspot.com/), Ő nagyon otthon van ilyenekben :]

      Törlés
  8. Nagyon szívesen! Majd írj, mi a tapasztalatod vele kapcsolatban! :]

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Anitát megkérdeztem,ma viszont már nem léphetek be az oldalára.Na,nem baj,azért én veszek szírszappant,egy próbát megér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért nem léphetsz be? :O
      Esetleg ha gondolod, akár ide írd meg, vagy e-mailben, de ha gondolod, egy bejegyzés formájában is szívesen kiteszem, mert most már nagyon érdekel ez a szappan. :]

      Törlés
    2. Köszönöm,most megint megpróbáltam,már beengedett.

      Törlés
  10. Én kb januárban használtam ezt a terméket,gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat . A hajam elnehezedett,kezelhetetlenné vált,sprőd lett a vége..eléggé kiakadtam,hogy már 1 hónapja használom,és csak rosszabb lett. Aztán elmentem a white hairbe,hogy mit tudnának velem kezdeni,és ott minőségi,kevin murphy termékekkel kezelték a hajam,amiket ott helyben vettem is ( hajápolókat stb .. ) . Nőtt is a hajam,egészséges lett,és sima,selymes hatású !! :) Ajánlanám mindenkinek ! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna ugye mindenkinek más-más termék válik be, nekem ezek egy ideig borzasztóak voltak, aztán mégiscsak beváltak, csak aztán hajtott a kíváncsiság :]

      Törlés