2012. március 17., szombat

Tortilla - ahogy mi csináljuk

Sziasztok!

Egy újabb receptet hoztam Nektek, amit már vagy 2 hónapja terveztem megcsinálni, de mindig közbejött valami, ma végre pihis nap van, itthon voltunk/vagyunk egész nap, és így meg is csináltuk, sőt még képek is lettek! :]

A tortilla tészta receptje nagyon nagyon egyszerű, és akár simán sonkával, sajttal, bármivel ehető, mintha csak szendvicset ennénk! :]

Mi most csináltunk hozzá szószt, és igaz, nem a hagyományos salsa-szósszal ettük, de isteni finom lett!!

A TÉSZTA:

Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 5 dkg margarin
- 1,5 tk só
- 2 dl langyos víz

Az összevalókat egy tálban összedolgozzuk, összegyúrjuk, amíg tészta állagú lesz, majd folpackba csomagoljuk, betesszük a hűtőszekrénybe legalább 30 percre.
Dió nagyságú golyókat formálunk belőle, amiket kinyújtunk, ezeket forró palacsintasütőben, olaj nélkül kisütjük.

Nagyon egyszerű, nemde? :]

A tészta

A SZÓSZ ÉS A TÖLTELÉK:

Hozzávalók:

Knorr gyros alapot vettünk, és bár van rajta recept, nem teljesen aszerint csináltuk.

Azt írja, egy pohár joghurttal keverjük el a fokhagymás dresszinget, és a husit négy evőkanál olajjal és az alappal keverjük el.
Mivel én szinte csak a csirkemellet eszem meg, ezért ebből is csináltuk, méghozzá úgy, hogy a húst vékony csíkokra, kisebb darabokra vágtam, kb 1,5-2 evőkanál olajat tettünk rá és az alapot, ez bőven elég volt így, és a hús is több volt, mint amennyit írt, de még így is erőteljesen érződött az íze.

A husi

A dresszinghez 2 pohár natúr joghurtot tettünk, mert túlságosan erősnek éreztük, tettünk bele oregánót, rozmaringot, és egy csipetnyi fahéjat. Magában nagyon fura volt az íze, de a tésztán, a husival isteni! :]

A szósz
Tehát a husit megsütöttük, a szószt addig a hűtőbe tettük, amikor ezzel is végeztünk, nem volt más dolgunk, mint szépen rendet rakni és utána enni. :]



Szerintem nagyon guszta, tehettünk volna még bele salátát, hagymát, csalamádét, uborkát, vagy akár paradicsomot is, de én most nem nagyon kívántam úgy, ezért simán ettük. De esküszöm, nagyon fincsi így is!!

Ti szeretitek az ilyen ételeket? Szoktatok kísérletezni, eltérni a leírt recepttől, vagy nagyon betartjátok a receptet?

Tudom, hogy a tortilla nem gyros, és a gyros nem tortilla, de isteni lett, ezért tuti, hogy fogom kombinálni még a kettőt! :]

Köszönöm a figyelmet, szép estét Nektek és jó étvágyat a vacsihoz! 

10 megjegyzés:

  1. pont most eszünk gyrost tortillában,nyamiiii <3

    VálaszTörlés
  2. ezt kàr volt megnèznem :))) ISTENEMMMMMM...megennèm most most most

    VálaszTörlés
  3. Nóra, micsoda véletlen :]

    mdolla, maradt még kicsi, elküldöm fénypostán :D

    VálaszTörlés
  4. Úristen de jól néz ki *-* Én is szeretem a gyrost tortillában. :D Bár én a húst nem ilyen alappal csinálom, mert nekem ez nem ízlik. Sima gyros fűszert szoktam rá tenni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is mikor mit teszünk rá, volt már hogy sima grillfűszert, nekem azzal is nagyon bejött, de jó a gyrosfűszerrel is, sőt én megkockáztatom, hogy egy jó mártással még simán borssal-sóval megpirítva is jó :]

      Törlés
  5. Imáááádom :$Mi is szoktunk itthon csinálni :D de mi még sok zöldséggel is megküldjük :D

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett. Mi is gyrost ettünk szombaton :)

    VálaszTörlés