2012. március 16., péntek

Pénteki kedvencek - Game of Thrones (Trónok Harca)


Sziasztok!

Ha már péntek, akkor kedvencek! :]

Először is szeretném elmondani, hogy erre mások azt mondják, hogy "nem lányos" sorozat, de én IMÁDOM!

Először azt hittem, nem fog tetszeni, de a vége az lett, hogy beleszerettem, és már kattogok a második évad miatt, amióta csak vége az elsőnek!

Nos, hamarosan itt is lesz! :]


Első körben elmondanám, hogy George R. R. Martin "A Jég és Tűz Dala" című könyvsorozaton alapul. Azért az alapul szót használom, mert bizony vannak eltérések a könyv és a sorozat között. 

A könyvet éppen olvasom, de nem lövöm le előre a poént, főleg, hogy kb. a felénél járok, de az alapsztori egyezik.

A sorozat első évada Amerikában 2011. április 17-én indult, Magyarországon egy nappal később feliratosan, szinkronosan pedig 2011. május 15-én.
A második évad első része kint április 1-jén lesz látható, nálunk pedig elvileg másnap.

Nem akarom leírni az egész történetet, inkább csak egy kis kedvcsinálót írok az elejéről, akit megfog, az úgyis megnézi majd... :]


A történet a Hét Királyságban kezdődik, az Északon élő Stark családnál.
Robert Baratheon király meglátogatja régi barátját, Lord Eddard Starkot (és családját), akit kinevez a Király Segítőjének. 

Eddardnak rossz érzése van, mégis elfogadja a felkérést, és megígéri a feleségének, Catelyn-nek, hogy megtalálja a korábbi segítő, John Arryn  (Catelyn testvérének férje) gyilkosát. 

Eddard Stark

Brandon, Eddard középső fia megsérül, még mielőtt a Starkok Délre vonulnának, a Király szolgálatába, ugyanis súlyos dolognak lett szemtanúja.
Cersei Lannister, a Királyné és fivére, Jaime vérfertőzését látta meg, amikor felmászott. 
A fiú majdnem meghalt, így az anyja vele maradt Deresben, az apa és két lányuk, Sansa és a bajkeverő Arya pedig Királyvárba indultak.

Havas Jon, Eddard törvénytelen fia jelentkezik a Falra, az Őrségbe, ezzel vállalva, hogy nem lesz soha családja.

Érdemes még megemlíteni a Targaryen- testvéreket, Daeneryst és az idegesítő Viseryst, aki úgy gondolja, ők az utolsó sárkányok, és ő a jogos törvényes király, ezért a húgát, Dany-t még a "vadember" Khal Drogónak is eladja, szó szerint.



Ízelítőnek ennyit gondoltam, túl sok minden jutott eszembe, és lelőném az egészben a poént, amit pedig nem akarok. :]

A szereplőket megnézhetitek az imdb-n, akit pedig megfogott, nagyon ajánlom, hogy kezdje el nézni, vagy olvasni, mert csodálatos!

Vannak benne "undi" részek is, de teljesen jó a sztori, a felépítés, és azt hiszem, hogy a szereplők kiválogatása is tökéletesen sikerült!

Ez pedig egy magyar nyelvű oldal, ahol minden szépen össze lett szedve, a sztori, a szereplők, a térkép, szóval MINDEN. :]

Ti milyen sorozatot/sorozatokat néztek mostanában?
Ismeritek, esetleg szeretitek a Trónok Harcát?

Holnapra már készültem előre, hozok egy körömlakkos bejegyzést, és este még valószínűleg kiteszem az első DIY bejegyzést, mert bár nem akartam ma, azt hiszem, nem fogok tudni várni vele! :P

Csodaszép napot Mindenkinek, és aki csak teheti, menjen ki legalább egy félórás sétára, hisz gyönyörű ez az idő, vétek lenne az egész napot zárt falak között tölteni!
Köszönöm a figyelmet!

13 megjegyzés:

  1. Az, hogy nem lányos, nekem nem szempont, általában nem a tipikus lányos dolgokat kedvelem (kivéve szépségápolás minden mennyiségben :D), de valahogy még nem vettem rá magam. Így látatlanban azt mondom, hogy az ilyesmik nem jönnek be, aztán ki tudja lehet ez lesz a következő szerelmem ha ráveszem magam az olvasására/nézésére. :D Csak ne lenne olyan hosszú a várólistám. :D Egyelőre maradnak az órai jegyzetek kötelező jelleggel...

    VálaszTörlés
  2. Ja meg általában az ilyen újdonságokkal, amik kicsit is felkapottak éveket szoktam csúszni, és akkor kezdek el rajongani értük, mikor már mindenki könyökén jön ki, meg tök lefutott téma. :DD Szóval még van esélye. :D

    VálaszTörlés
  3. Én sem elsőre szoktam nézni őket, de ez valahogy nézette magát velem, a könyvet meg alig bírom letenni, pedig azt hiszem, ilyen vastag könyvet még sosem olvastam.. :D
    A nem lányost meg úgy értettem, hogy vannak benne olyan dolgok, amitől sokan kb. hánynának :D
    De én atomkemény vagyok, így megnéztem, még a szemem sem takartam el :DD

    VálaszTörlés
  4. annyira beteg, annyira undorito de mégis nézem.pedig nem akarom..de ha elkezdek vmit akkor be kell fejeznem:@@

    tuti gimit nem nézed?:D annka a legujabb részében van egy tronok harcás poén, hatalmas:DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a "baj", hogy engem mindig is vonzottak a beteg elvont filmek meg sorozatok, és ezt szó szerint imádom, minden egyes pillanatát :]
      (persze a kretén "gófrit" megverném azért :D)

      Nem nézem amúgy :(

      Törlés
    2. az volt benne hogy a srácnak meg kellett volna vernie egy pici őrt de kicserélődtek és nagy darab őr lett ott váltáskor, erre a srác meg: nenenenne, mér a behemót?? ki vagy te drogo a tronok harcábol???:D ooooriási volt:D

      Törlés
    3. nyehehe :DDD
      szó szerint, óriási :D

      Törlés
  5. Én imádom a sorozatot! Na jó, a könyveket imádom, a sorozatot csak szeretem :) Te olvastad az 5. kötetet, vagy megvárod, amíg kijön magyarul?
    Regeltél a gameofthrones.hu fórumán?
    Az a vicces, hogy azelőtt ismertem a könyveket, hogy begyűrűzött volna M.o.-ra az őrület a sorozat kapcsán, de nem lehetett sehol sem kapni őket :( Így csak az első évad után tudtam elolvasni őket.
    Vá, bocsi, hogy így letámadtalak a kérdésekkel, duplaennyit tudtam volna írni :D Sajnos senki nincs akivel beszélgethetnék a témáról (főleg a könyvekről), a fent említett fórumra meg egy kicsit ódzkodok bekapcsolódni, a hardcore fanok közé, így ott inkább csak olvasgatok.

    VálaszTörlés
  6. Én még csak az első könyvet olvasom, a végénél tartok...és valószínűleg előbb fogom látni a sorozatot, mint a könyvet olvasni, mert ugye kevesebb idő, bár sokat kell rá várni :S
    Nem regisztráltam rá, nálam az ilyen nagyonimádom dolgok is inkább annyiban kimerülnek, hogy én így magamban szeretgetem, meg esetleg mióta van a blog, itt leírom, de a filmes meg sorozatos fórumok valamiért sosem vonzottak, meg a zenések sem, megpróbálkoztam olyannal, de igazándiból nem volt sok értelme.. :]
    És semmi gond, bár azért sajnálom,hogy egyelőre csak az első könyvről tudok nyilatkozni, meg ugye más úgy olvasni, hogy tudom mi a vége, mintha nem tudnám, de még így is fantasztikus, és van azért eltérés is némi, meg persze a könyvben nagyon jól le vannak írva bizonyos dolgok, ami a sorozaton keresztül nem jön le (pl. ahogyan az illatokat, szagokat leírják)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is ez az első ilyen, kb az egyetlen dolog, amiért rajongok :) Most írtam meg az első hszemet a fórumon, a 0201-es résszel kapcsolatban :D
    Szerintem simán utol tudod majd érni a sorozatot, én a két évad között olvastam ki a könyveket (a 4. közepénél tartok), szóval úgy, hogy tudtam, mi az első vége, de engem nem zavart. A 2-3. könyv letehetetlen, úgyhogy csak akkor olvasd, ha nincs más dolgod :D Én úgy, hogy másnap vizsgáztam, képes volt hajnal 5ig olvasni... Ez azt hiszem mindent elmond :D Szerintem a könyvek sokkal jobbak, mint a sorozat, komplexebbek, átfogóbbak, részletesebbek. Most tűkön ülve várom, hogy mikor lehet előrendelni az 5. kötetből, de nem sietik el a dolgot :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már annyira vártam a 2. évadot a sorozatból, de valószínűleg csak jövőhéten lesz lehetőségem megnézni, addig legalább kiolvasom a könyvet, és újra rájövök a dolgokra, mert azért nagyon sok mindent el is felejtettem már. :D
      Az 1. is úgy lenne jó, ha az ember egész nap, vagy inkább egész héten ráér, de mostanában nem nagyon van ilyen, úgyhogy kénytelen vagyok beérni így vele. :]
      Annyira kíváncsi vagyok amúgy a S02E01-re, de eddig kb mindenki azt mondta, hogy lapos...de hát az első évad első része is az volt... ;]

      Törlés
  8. Tényleg igaz, hogy egy kicsit lapos. Azaz ez nem jó szó rá, inkább azt lehetne mondani, hogy el vannak csúszva az arányok: van, ami fontos lenne, de egyáltalán nincs benne, és vannak pluszjelenetek, amik feleslegesek lennének a sztori szempontjából, csak a nézettségnövelésre jók (majd meglátod, mire gondolok; bár úgy, hogy nem ismered a könyvet, nem tudom). Laposnak csak annyira lapos, amennyire egy bevezető résznek lennie kell: felveszi a fonalat nagyjából minden szálon.
    Ami még nem tetszett nekem, az néhány szereposztás, de mivel nem olvastad a könyvet, ezért neked nem hiszem, hogy fel fog tűnni :)
    Én meg, bár már elérhető a torrentoldalakon a 2. rész is , nem nézem meg, mert nem akarom, hogy 2 hetet kelljen várnom majd a 3. részre :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én megvárom még a könyv befejezését, de már annyira érdekelne... :(

      Törlés